Middagstips

Köttfärslimpa med potatismos till middag efter ett skönt och behövligt yogapass. Husmanskost är underskattad enligt mig.

Igår provade jag yoga här på orten. Oh, vad det kändes när jag sträckte ur jumskarna (efter skidåkningen). Jag kan inte ens förklara den märkliga ömhet som visade sig… Men så nyttigt! Det här behövdes på mina stela benmuskler. Jag kan rekommendera det även som lite nedvarvningsterapi för alla som är uppe i varv hela tiden. Jag hade inte med mig en yogamatta, vilket man skulle ha. Som tur var fanns det att låna, så nästa gång får jag ta med min gamla slitna matta till yogan. Jag tror att katten har vässat klorna i den en gång också…

Till middag igår gjorde vi köttfärslimpa. Det var så längesedan vi åt det. Så gott och så bra att fylla med det man vill. Vi stoppade i timjan, soltorkade tomater, rökt strimlad kyckling och västerbottenost. Till det serverade vi potatismos och broccoli och hemgjord lingonsylt. Två matlådor blev det. Vi har snart lyckats att äta ur kylskåpet men har fortfarande massor kvar i frysen att rensa ut och äta upp. Är det fler som rensar så i början av året?

5 reaktioner till “Middagstips

    1. Eller hur! Det känns som det värsta slöseriet att slänga mat. Vi, mest jag, veckoplanerar inköpen och använder resterna så att inget ska behöva slängas. 🙂

      Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.